7 Ocak 2014 Salı

Korku Dolu Saatler - Çin Tuzu (MSG)



İki gün önce yüreğimiz ağzımıza geldi desek yeridir. Aslan'ın akşam uykuları arasında bezini değiştiriyordum ki bezinde tam pipisinin denk geldiği yerde pembe bir leke gördüm. Eşimle baktık ilk önce bir anlam veremedik, acaba bir yerden boya mı bulaşmıştır diye düşündük. Gece boyunca çişini yapmaması birde üzerine sabah aynı lekeyi görmemiz korkumuzu doruğa çıkardı. Pazar günü saat 08:30'da doktoru aradık. Bize hastaneye gidip idrar tahlili yaptırmamızı söyledi.

Bu sırada benim kafamda bin bir türlü senaryolar... Acaba idrar yolları mı iltihaplandı, kan mı geldi vs...

Lekeli bezi de hastaneye giderken yanımızda götürmüştük. Doktor Aslan'ı kontrol etti, beze baktı ve bana akşam ne yediğimi sordu. Çin yemeği yediğimi söyleyince, çin yemeklerinde kullanılan sosların lezzetini arttırmak için "çin tuzu" kullandıklarını ve bununda sütle bebeğe geçtiğini söyledi. Bunun sonucunda bebeğin idrarında kristallenme yapıyormuş.

Her şeyden emin olmak için idrar testide yapıldı ve kristallenme dışında bir sorun çıkmadı.
Açıkçası buda bana ders oldu. Bir daha çin yemeği mi? ASLA

Sizde eğer bebeğinizin bezinde hafif turuncu-pembe leke görürseniz hemen telaşa kapılmayın. (Ama mutlaka en yakın hastaneye gidin). Emzirmeden önce neler yediğinizi düşünün. Maalesef "çin tuzu" sadece uzakdoğu yemeklerinde kullanılmıyor. Birçok cips, harç ve baharat karışımlarında bu madde olabiliyor.

İnternetten öğrendiğim kadarıyla, bizim başımıza gelen "çin tuzu"nun en ufak etkilerinden biri.  "Çin tuzu" nun merkezi sinir sistemi üzerinde daha büyük ve kalıcı sorunlara yol açabilir ve kanserojen bir madde. Yurt dışında birçok yerde yasak olan bu madde, maalesef ülkemizde birçok üründe kullanılıyor.

Özellikle emziren bir anne olarak yediklerimin bebeğimi ne kadar etkilediğini bir kere daha anlamış oldum. Anneler olarak yediklerimizin ve çocuklarımıza yedirdiklerimizin farkına varmamız gerektiğini düşünüyorum. Yani paket arkalarındaki içerikleri okumaya devam :)

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder